menu

субота, 23 липня 2016 р.

Суд


2 червня 2016 року прийнята нова редакція Закону «Про судоустрій і статус суддів».

Хронологія змін в судовій системі

30 вересня 2016 року:

  
  вступають в силу Закон «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» №1401-VIII і Закон «Про судоустрій і статус суддів» №1402-VIII; втрачає чинність Закон «Про судоустрій і статус суддів» №453-VI, крім положень, зазначених в пунктах 7, 23, 25, 36 «Прикінцевих та перехідних положень»;
   
міністр юстиції і Генеральний прокурор припиняють свої повноваження як члени ВРЮ (Вищої ради юстиції). Члени ВРЮ здійснюють повноваження членів Вищої ради правосуддя;
   
матеріали та подання ВРЮ про призначення суддів строком на п'ять років повертаються в ВРП для вирішення питання про призначення суддів на посади з урахуванням внесених змін.



10 жовтня 2016 року:

    
матеріали та рекомендації ВККС (Вища кваліфікаційна комісія суддів) про обрання безстроково суддів, щодо яких на день набрання чинності нового Закону «Про судоустрій і статус суддів» ВР рішення не прийнято, направляються ВР в ВРП. Вища рада правосуддя на своєму засіданні в пленарному складі вирішує питання по кожному судді про його призначення або відмову в призначенні з одночасним поверненням матеріалів ВККС.

31 жовтня 2016 року:

    
не пізніше цього дня Верховна Рада передає ВККС подання та відповідні документи про обрання суддів безстроково, які не були розглянуті ВР, в ВРП для розгляду питання про призначення суддів на посади;
    
уповноважений ВР з прав людини та ДСА (Державна судова адміністрація) призначають додатково по одному члену ВККС;
    
ВККС повинна затвердити форми декларацій родинних зв'язків судді і кандидата на посаду судді, форму декларації сумлінності судді, а також оприлюднити затверджені форми декларацій на своєму офіційному веб-сайті;
    
ВРП спільно з МВС за поданням ДСА повинен затвердити тимчасовий порядок забезпечення охорони судів, органів і установ системи правосуддя.

30 листопада 2016 року:

    
не пізніше цього терміну має розпочатися проведення конкурсу на посади суддів ВС в касаційних судах;
    
участь кандидатів, які не відповідають вимогам для призначення на посаду судді відповідно до Конституції України, в процедурах відбору або призначення припиняється;
    
судді Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності судді;
    
ВККС повинна забезпечити початок функціонування автоматизованої системи формування і ведення суддівських досьє (досьє кандидатів на посади суддів);
    
ВРП повинен затвердити положення про Службу судової охорони і призначити її керівника;
   
 КМУ має затвердити вичерпний перелік судів, органів і установ системи правосуддя, охорона яких здійснюється підрозділами Національної поліції України та Національної гвардії України.

30 грудня 2016 року:

    
судді апеляційних судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності;
    
в проектах законів про Державний бюджет України на 2017 рік та на наступні роки КМУ повинен передбачити витрати, пов'язані з реалізацією положень нового закону.

1 січня 2017 року:

    
оклад судді місцевого суду складе 15 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 25 МЗП; судді ВС - 75 МЗП;
    
відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво у Верховному Суді і судах касаційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.

30 березня 2017 року:

    
створюється Верховний Суд; призначаються судді ВС за результатами конкурсу, проведеного відповідно до нового закону;
    
ВККС повинна здійснити організаційно-технічні заходи, необхідні для заповнення декларацій родинних зв'язків суддів (кандидатів на посади суддів) і декларацій сумлінності судді на офіційному сайті ВККС;
    
судді місцевих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків і сумлінності;
    
повинні бути сформовані списки присяжних.

30 вересня 2017 року:

    
не пізніше цього терміну створюється Вищий суд з питань інтелектуальної власності  та має бути оголошено про проведення конкурсу на посади суддів в цьому суді;
    
КМУ повинен забезпечити розміщення Верховного Суду в приміщеннях, що вивільняються у зв'язку з ліквідацією ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ.

31 грудня 2017 року:

    
з цього дня суди створюються, реорганізовуються та ліквідовуються законом.

1 січня 2018 року:

    
оклад судді місцевого суду складе 20 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 30 МЗП;
    
відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах апеляційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати;
    
ДСА повинна забезпечити виконання в повному обсязі Службою судової охорони повноважень, передбачених новим законом.

30 вересня 2018 року:

    
з цієї дати переведення суддів з одного суду в інший здійснює не Президент України, а Вища рада правосуддя.

1 січня 2019 року:

    
оклад судді місцевого суду складе 25 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 40 МЗП;
    
відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах першої інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.

30 квітня 2019 року:

    
припиняться повноваження всіх членів Вищої ради правосуддя, які працюють в нинішньому складі Вищої ради юстиції.

30 червня 2019 року:

    
останній термін, до якого повинні бути створені і почати здійснювати правосуддя апеляційні суди у відповідних апеляційних округах.

1 січня 2020 року:

    
оклад судді місцевого суду складе 30 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 50 МЗП;
    
представництво органів державної влади і місцевого самоврядування в судах буде здійснюватися виключно прокурорами або адвокатами.

Після вступу в силу Закону про Вищу раду правосуддя:

    
протягом трьох місяців з'їзд суддів України обирає трьох членів Вищої ради правосуддя.

Не визначені календарні дати:

    
районні, міжрайонні, районні в містах, міські, районні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення і початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого поширюється на відповідну територію;
    
апеляційні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення апеляційних судів у відповідних апеляційних округах;
    
ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ ліквідуються з дня публікації рішення Пленуму ВС про початок роботи Верховного Суду (в складі, принаймні, 65 суддів) і за умови набрання чинності відповідного процесуального законодавства, що регулює порядок розгляду справ ВС в складі, визначеному новим законом;
    
день початку роботи ВС визначається рішенням його Пленуму, публікуються на веб-порталі судової влади і в газеті «Голос України»;
    
обрання суддів на розгляд Великої палати Верховного Суду: не пізніше, ніж через десять днів з дня початку роботи ВС судді кожного касаційного суду проводять збори для обрання суддів в ВП ВС;
    
Вищий антикорупційний суд створюється, і проведення конкурсу на посади суддів в цьому суді мають оголосити протягом 12 місяців з дня набрання чинності законом, який визначає спеціальні вимоги до суддів цього суду.

Всі ігнорують те, що цими змінами УКРАЇНСЬКИЙ СУД зменшив конституційні права українців на представництво в судах. Думаю, що цю проблему можна згладити, якщо внести доповнення в законодавство, яке прирівняє представників ГО, які мають 5-річний досвід в судах, до адвокатів та прокурорів при представництві в судах.
Люстрація судів

Немає коментарів:

Дописати коментар