www.facebook.com/ihor.hook
Все найважливіше для українців.The most important information for Ukrainians
субота, 23 липня 2016 р.
Суд
2 червня 2016 року прийнята нова редакція Закону «Про судоустрій і статус суддів».
Хронологія змін в судовій системі
30 вересня 2016 року:
• вступають в силу Закон «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» №1401-VIII і Закон «Про судоустрій і статус суддів» №1402-VIII; втрачає чинність Закон «Про судоустрій і статус суддів» №453-VI, крім положень, зазначених в пунктах 7, 23, 25, 36 «Прикінцевих та перехідних положень»;
• міністр юстиції і Генеральний прокурор припиняють свої повноваження як члени ВРЮ (Вищої ради юстиції). Члени ВРЮ здійснюють повноваження членів Вищої ради правосуддя;
• матеріали та подання ВРЮ про призначення суддів строком на п'ять років повертаються в ВРП для вирішення питання про призначення суддів на посади з урахуванням внесених змін.
10 жовтня 2016 року:
• матеріали та рекомендації ВККС (Вища кваліфікаційна комісія суддів) про обрання безстроково суддів, щодо яких на день набрання чинності нового Закону «Про судоустрій і статус суддів» ВР рішення не прийнято, направляються ВР в ВРП. Вища рада правосуддя на своєму засіданні в пленарному складі вирішує питання по кожному судді про його призначення або відмову в призначенні з одночасним поверненням матеріалів ВККС.
31 жовтня 2016 року:
• не пізніше цього дня Верховна Рада передає ВККС подання та відповідні документи про обрання суддів безстроково, які не були розглянуті ВР, в ВРП для розгляду питання про призначення суддів на посади;
• уповноважений ВР з прав людини та ДСА (Державна судова адміністрація) призначають додатково по одному члену ВККС;
• ВККС повинна затвердити форми декларацій родинних зв'язків судді і кандидата на посаду судді, форму декларації сумлінності судді, а також оприлюднити затверджені форми декларацій на своєму офіційному веб-сайті;
• ВРП спільно з МВС за поданням ДСА повинен затвердити тимчасовий порядок забезпечення охорони судів, органів і установ системи правосуддя.
30 листопада 2016 року:
• не пізніше цього терміну має розпочатися проведення конкурсу на посади суддів ВС в касаційних судах;
• участь кандидатів, які не відповідають вимогам для призначення на посаду судді відповідно до Конституції України, в процедурах відбору або призначення припиняється;
• судді Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності судді;
• ВККС повинна забезпечити початок функціонування автоматизованої системи формування і ведення суддівських досьє (досьє кандидатів на посади суддів);
• ВРП повинен затвердити положення про Службу судової охорони і призначити її керівника;
• КМУ має затвердити вичерпний перелік судів, органів і установ системи правосуддя, охорона яких здійснюється підрозділами Національної поліції України та Національної гвардії України.
30 грудня 2016 року:
• судді апеляційних судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків судді і сумлінності;
• в проектах законів про Державний бюджет України на 2017 рік та на наступні роки КМУ повинен передбачити витрати, пов'язані з реалізацією положень нового закону.
1 січня 2017 року:
• оклад судді місцевого суду складе 15 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 25 МЗП; судді ВС - 75 МЗП;
• відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво у Верховному Суді і судах касаційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.
30 березня 2017 року:
• створюється Верховний Суд; призначаються судді ВС за результатами конкурсу, проведеного відповідно до нового закону;
• ВККС повинна здійснити організаційно-технічні заходи, необхідні для заповнення декларацій родинних зв'язків суддів (кандидатів на посади суддів) і декларацій сумлінності судді на офіційному сайті ВККС;
• судді місцевих судів зобов'язані подати в ВККС декларації родинних зв'язків і сумлінності;
• повинні бути сформовані списки присяжних.
30 вересня 2017 року:
• не пізніше цього терміну створюється Вищий суд з питань інтелектуальної власності та має бути оголошено про проведення конкурсу на посади суддів в цьому суді;
• КМУ повинен забезпечити розміщення Верховного Суду в приміщеннях, що вивільняються у зв'язку з ліквідацією ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ.
31 грудня 2017 року:
• з цього дня суди створюються, реорганізовуються та ліквідовуються законом.
1 січня 2018 року:
• оклад судді місцевого суду складе 20 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 30 МЗП;
• відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах апеляційної інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати;
• ДСА повинна забезпечити виконання в повному обсязі Службою судової охорони повноважень, передбачених новим законом.
30 вересня 2018 року:
• з цієї дати переведення суддів з одного суду в інший здійснює не Президент України, а Вища рада правосуддя.
1 січня 2019 року:
• оклад судді місцевого суду складе 25 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 40 МЗП;
• відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 і ст. 131-2 Конституції представництво в судах першої інстанції можуть здійснювати виключно прокурори або адвокати.
30 квітня 2019 року:
• припиняться повноваження всіх членів Вищої ради правосуддя, які працюють в нинішньому складі Вищої ради юстиції.
30 червня 2019 року:
• останній термін, до якого повинні бути створені і почати здійснювати правосуддя апеляційні суди у відповідних апеляційних округах.
1 січня 2020 року:
• оклад судді місцевого суду складе 30 МЗП; апеляційного суду та вищого спеціалізованого суду - 50 МЗП;
• представництво органів державної влади і місцевого самоврядування в судах буде здійснюватися виключно прокурорами або адвокатами.
Після вступу в силу Закону про Вищу раду правосуддя:
• протягом трьох місяців з'їзд суддів України обирає трьох членів Вищої ради правосуддя.
Не визначені календарні дати:
• районні, міжрайонні, районні в містах, міські, районні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення і початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого поширюється на відповідну територію;
• апеляційні суди продовжують здійснювати свої повноваження до створення апеляційних судів у відповідних апеляційних округах;
• ВСУ, ВГСУ, ВАСУ, ВССУ ліквідуються з дня публікації рішення Пленуму ВС про початок роботи Верховного Суду (в складі, принаймні, 65 суддів) і за умови набрання чинності відповідного процесуального законодавства, що регулює порядок розгляду справ ВС в складі, визначеному новим законом;
• день початку роботи ВС визначається рішенням його Пленуму, публікуються на веб-порталі судової влади і в газеті «Голос України»;
• обрання суддів на розгляд Великої палати Верховного Суду: не пізніше, ніж через десять днів з дня початку роботи ВС судді кожного касаційного суду проводять збори для обрання суддів в ВП ВС;
• Вищий антикорупційний суд створюється, і проведення конкурсу на посади суддів в цьому суді мають оголосити протягом 12 місяців з дня набрання чинності законом, який визначає спеціальні вимоги до суддів цього суду.
Всі ігнорують те, що цими змінами УКРАЇНСЬКИЙ СУД зменшив конституційні права українців на представництво в судах. Думаю, що цю проблему можна згладити, якщо внести доповнення в законодавство, яке прирівняє представників ГО, які мають 5-річний досвід в судах, до адвокатів та прокурорів при представництві в судах.
Люстрація судів
Львів, Україна, Світ, Конституція України, Суд
Конституція України,
Суд,
Україна
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар